loading...
mobina
mobina بازدید : 22 شنبه 01 مهر 1402 نظرات (0)

واریس یکی از شایع ترین بیماری هایی است که ممکن است برای هر فردی رخ دهد. واریس بیش تر در اندام هایی مانند دست، شکم، ناحیه تناسلی، صورت و حتی دستگاه گوارشی رخ می دهد ولی به دلیل زیاد بودن فشار وریدی در برخی نقاط از جمله پاها، واریس پا یکی از شایع ترین بیماری ها می باشد. سیستم گردش خون شامل سه دسته رگ می باشد، این رگ ها شامل سرخرگ، سیاهرگ و مویرگ می باشند که خونرسانی در بدن را بر عهده دارند. ورید ها خون را از اندام ها به قلب باز گردانند، در صورتی كه برگشت خون با اختلال مواجه شود، خون در هر یک از ورید ها به سمت عقب برگردد سیاهرگ ها به مرور زمان گشاد شده و به طور رگ های پیچ خورده، برجسته و گره دار در می ‌آیند که به آن واریس گفته می شود. رگ های واریسی برجسته تر از رگ های دیگر می باشند. برای درمان واریس به بهترین دکتر واریس در تهران مراجعه نمایید.

علائم واریس پا

واریس دارای علائمی است، البته این بیماری به راحتی قابل تشخیص است ولی در صورتی که چنین علائمی را داشتید هر چه سریع تر به بهترین دکتر مراجعه نمایید. یکی از علائم واریس پا تورم و طنابی شکل بودن رگ های اطراف مچ و ساق می باشد. از دیگر علائم می توان به احساس درد و سنگینی در پا اشاره کرد که با نشستن و ایستادن به مدت طولانی شديد تر می شود. افرادی که دارای بیماری واریس هستند در ناحیه مچ پا خارش دارند و همچنین احساس سوزش و مور مور شدن می کنند. درد ناگهانی عضلات ساق پا از دیگر علائم واریس می باشد. کسانی که دارای واریس در پاها هستند ممکن است هر لحظه پاهای خود را حرکت دهند. رنگ پوست افراد تغییر می کند و تورم در مچ پا بیش تر دیده می شود.

ویژگی های بهترین دکتر واریس در ایران

برای مراجعه به بهترین دکتر و درمان واریس باید ویژگی های بهترین دکتر واریس در ایران را بدانید. برخی از ویژگی های بهترین دکتر واریس عبارتند از:

تجربه پزشک: یکی از مهم ترین ویژگی های بهترین دکتر واریس در ایران تجربه کافی پزشک است. اگر پزشک شما دارای تجربه باشد، درمان بیماری شما بهتر انجام می شود.

مدرک و تخصص: از دیگر ویژگی ها مدرک و تخصص پزشک می باشد. بهترین دکتر باید دارای مدرک و تخصص در زمنیه فعالیت خود باشد.

برخورد مناسب: از دیگر ویژگی های بهترین دکتر واریس در ایران برخورد مناسب پزشک با بیماران خود می باشد. سعی کنید توجه بسیاری به این ویژگی داشته باشید.

تجهیزات مناسب: بهترین دکتر در کلینیک  و مطبی فعالیت می کند که دارای مناسب ترین تجهیزات برای ارائه خدمات و درمان بیماری های افراد باشد.

علل بروز واریس

یکی از علل بروز واریس زمینه ارثی می باشد. اگر فرد دارای زمینه ارثی باشد ممکن است به این بیماری مبتلا شود. از دیگر علل می توان به داشتن تغذیه نا مناسب اشاره کرد. اگر افراد از غذاهای کنسروی بیش از اندازه استفاده کنند ممکن است دچار این بیماری شوند. همچنین انجام ورزش هایی که دارای شدت بسیاری است می تواند سبب فشار به پاها و ایجاد واریس شود. اگر افراد از سنین پایین از سیگار استفاده کنند و از لباس های بسیار تنگ در بالا تنه مانند شکم و … استفاده کنند ممکن است به این بیماری مبتلا شوند. مصرف داروهای هورمونی ضد بارداری نیز از دیگر علل بروز واریس می باشد. اگر افراد برای کاهش سریع وزن رژیم های نامناسبی را بگیرند و بیماری هایی مانند کم کاری تیروئید داشته باشند ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

کلام آخر

واریس بیش تر در اندام هایی مانند دست، شکم، ناحیه تناسلی، صورت و حتی دستگاه گوارشی رخ می دهد ولی به دلیل زیاد بودن فشار وریدی در برخی نقاط از جمله پاها، واریس پا یکی از شایع ترین بیماری ها می باشد. از علل بروز واریس می توان به زمینه ارثی، داشتن تغذیه نا مناسب، انجام ورزش های سنگین، استفاده از سیگار و … اشاره کرد. در صورت مبتلا شدن به این بیماری هر چه سریع تر به بهترین دکتر قلب در تهران مراجعه نمایید تا بیماری شما درمان شود و مشکلی برای شما ایجاد نشود.

از شما بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحا همواره سعی داشته شما را با بهترین دکتر واریس در ایران آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد وارد سایت شوید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 545
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 495
  • بازدید سال : 7,353
  • بازدید کلی : 16,068